Gdy poziom cholesterolu niebezpiecznie się zwiększa powinieneś w pierwszej kolejności poprawić swoje odżywianie. Dieta cholesterolowa, a raczej anty-cholesterolowa to jadłospis zdrowy, pełnowartościowy w którym zły cholesterol praktycznie się nie pojawia.

Dieta antycholesterolowa – czego unikać?

Wbrew pozorom, nie wystarczy zrezygnować tylko z wołowiny, wieprzowiny, baraniny i masła by obniżyć cholesterola. Pułapek żywieniowych jest znacznie więcej niż mięso i masło. Czego zatem unikać, by nie dać się złapać w sidła cholesterolu?

Kluczowe jest przygotowywanie potrwa. Zamiast smażenia na oleju, zaleca się gotowanie na parze lub pieczenie w folii aluminiowej.

Ponadto, należy ograniczyć cukier, gdyż wpływa on na poziom trójglicerydów. Warto również na czas diety odmówić sobie wszelkich fast-foodów, modyfikowanej żywności oraz chipsów, frytek i innych tego typu produktów.

Dieta antycholesterolowa – co jeść?

Źródłem białka nie powinny być produkty pochodzenia zwierzęce. W czasie trwania diety warto korzystać przede wszystkim z chudych ryb morskich, głębinowych. Ponadto, do woli można korzystać z białka roślinnego, które znajdziemy w roślinach strączkowych i soji.

Dieta powinna być uzupełniona w tłuszcze z: orzechów, ziaren oraz nasion. Źródłami tłuszczów mogą być także oleje z pestek winogron i słonecznika.

Bardzo ważnym produktem w diecie antycholesterolowej jest sezam. To właśnie on hamuje wchłanianie cholesterolu LDL w przewodzie pokarmowym.

Zaleca się również konsumpcję węglowodanów złożonych, gdyż ich rozkład jest znacznie wolniejszy, przez co musimy ich dostarczyć znacznie mniej do organizmu, by zawsze być nasyconymi.

Dieta bogata w błonnik ratunkiem dla osób z podwyższonym cholesterolem?

Błonnik pełni bardzo ważną rolę w procesach obniżania cholesterolu i trójglicerydów. Należy dostarczać go około 20-40g dziennie, by zadbać o prawidłowe funkcje układu pokarmowego.

Błonnik pokarmowy znajduje się w wielu produktach. Można również suplementować go w postaci proszku lub tabletek (błonnik witalny, ekstrakt z Acai Berry, ekstakt z zielonego jęczmienia, ekstrakt z african mango).

Diety oczyszczające organizm z toksyn
Niewiele osób zdaje sobie sprawę jak poważne konsekwencje może nieść za sobą brak regularnej detoksacji organizmu. Nerki, wątroba i jelita potrzebują dodatkowego oczyszczania, w przeciwnym wypadku ich kondycja i funkcje ulegną znacznemu pogorszeniu.

Najpopularniejszą formą oczyszczania organizmu jest stosowanie wszelkiego rodzaju diet o charakterze oczyszczającym. Do najpopularniejszych z nich zaliczamy:

  • Dietę sokową – jadłospis oparty jest o warzywa i owoce (surowe). Dietę należy stosować od 3-7 dni. Jej nazwa podchodzi od głównego założenia, a mianowicie – spożywania ośmiu szklanek soku ze świeżych owoców każdego dnia.
  • Dieta głodówkowa – polega na przyjmowaniu samych płynów przez 24-48h. Jest uważana za niebezpieczną, gdyż może doprowadzić do silnego osłabienia organizmu. Płyny mają wypłukać zalegające toksyny i złogi tłuszczu.
  • Dieta błonnikowa – polega na spożywaniu produktów bogatych w naturalny błonnik pokarmowy (tylko i wyłącznie). Jadłospis stosuje się przez 2-3 dni, stąd inna nazwa diety – „weekendowa”.

Błonnik witalny – czyli oczyszczanie organizmu za pomocą tabletek?

To, co jeszcze niedawno wydawało się nie do pomyślenia – dzisiaj stanowi całkiem solidną alternatywę dla wymagających rozwiązań dietetycznych. Błonnik witalny dostępny jest bowiem w proszku i kapsułkach. Jest to wspomagacz oczyszczania organizmu, który sprawia, że nie trzeba stosować radykalnych diet oczyszczających.

Błonnik witalny opiera swój skład na takich produktach jak: babka jajowata, babka płesznik lub siemię lniane.

To niezwykle wygodne rozwiązanie, które pomaga oczyszczać organizm na bieżąco, tj – usuwa toksyny każdego dnia, a nie tylko podczas stosowania diety.

Koszt tabletek i proszku zależy od producenta. Można znaleźć produkty za kilkanaście złotych, jak i nawet za 100 i więcej. Przed wyborem warto zaznajomić się z opiniami i recenzjami na temat produktów. Aktualnie, liderem rankingów jest Fibre Select – preparat, który poza wspomnianonymi nasionami babki jajowatej w swoim składzie ma elementy korzenia cykorii oraz błonnik jabłkowy.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *